Ads er den nye måde at markedsføre sig på

Ads har været på markedet længe, men det er først indenfor de sidste par år, hvor det virkelig har slået igennem og der er mange virksomheder som bruger Ads i dag. Denne form for markedsføring har gjort det nemmere for virksomheder at reklamerer for deres produkter, idet at de kan vise en kort reklame kopi til brugerne. Disse korte reklamer er lavet ud fra nogle forskellige søgeord som virksomheden har bestemt på forhånd, og disse søgeord linker til indhold på virksomhedens hjemmeside. Det vil sige, at hvis en virksomhed gerne vil have et bestemt søgeord til at passe på deres virksomheds produkter, så laver de en Ads på internettet og linker ind til det bestemte produkt. Det behøver ikke altid at have noget med det bestemte produkt at gøre, det kan også bare være at der bliver linket ind til virksomhedens hjemmeside.

Der findes mange ekstra udvidelser til Ads i dag

Det er Google der står bag Ads og i dag er dette en af Google største indtægtskilder, hvilket bare viser hvor meget virksomheder bruger dette, og hvor vigtigt det er for virksomheder. Her kan man virkelig målrette sin markedsføring til præcist de kunder som man gerne vil, og de kan gemme ens præferencer, så man kun ser de reklamer som man interesserer sig for. Der findes forskellige udvidelser til Ads, for eksempel findes der Ads Express, som er rette mod små virksomheder som kan have svært ved selv at styre deres markedsførings kampagner. Derudover findes der både manuelle og automatiserede udvidelser til Ads, og hver enkel udvidelse gør at man kan lave endnu mere med Ads eller få styret det bedre end hvis man stod for det helt selv. Pga. de mange muligheder kan det være en fordel at få eksperter til at hjælpe sig med at sætte det op og styre det løbende. Det kunne f.eks. være Facon.

Hvorfor skal man bruge Ads i dag

Alle virksomheder markedsfører sig i dag og dette har man altid gjort, og markedsføring har udviklet sig meget, siden man begyndte at tænke i disse baner. Ads er det nye indenfor markedsføring, og på denne måde kan man sikre sig, at ens markedsføring kommer ud til de rette personer, for man kan rate bruger, det vil sige, at man kan finde ud af, hvem der har trykket på ens reklamer og været inde på hjemmesiden. Dette giver virksomheden en stor fordel, for så kan man målrette sin markedsføring til præcist disse forbrugere, og derfor bruger man ikke unødvendige penge på at markedsføre sig til forbrugere, som måske ikke kommer ind på hjemmesiden. Derudover hjælper Ads virksomheder til at holde styr på sin markedsføring, og man kan få det til at gøre det automatisk.